sunnuntaina, helmikuuta 11, 2007

Director's Commentary

Löysin wikipediasta lauseen: "Perhoset käyvät läpi täydellisen muodonvaihdoksen, jonka vaiheita ovat muna, toukka, kotelo ja aikuinen eli imago." Koteloituessaan perhosella on edessään täydellinen muodonmuutos. Pokerinpelaajan elämänkaari on yleensä huomattavasti pidempi kuin perhosella. Tosin pokerinpelaaja joutuu kokemaan tuon kuoreensa vetäytymisen ja kehittymisen useaan otteeseen mikäli hän haluaa tulla todella hyväksi. Ymmärrän jo hiukan paremmin kulunutta lausetta: "It's a simple game to learn but takes a lifetime to master."

Ensimmäinen videoni on ollut nyt jonkin aikaa julkisesti jaossa. Kommentteja ja ehdotuksia olen saanut jonkin verran, joten kiitokset niistä teille kaikille. On ollut myös mukava huomata, että kiinnostusta löytyy alempienkin tasojen peleille. 14:ssä päivässä videota on ladattu 240 kertaa. Opetusvideohan tämä ei ollut, vaan lähinnä keskustelun avaus ja mahdollisuus viedä omaa peliäni eteenpäin. Tässä on muutaman päivän ajan ollut mielenkiintoinen olo, kun olen miettinyt näitä asioita läpi. Tuntuu kuin olisi aika kotiloitua. Sulatella ja kypsytellä peliäni sekä ajatuksiani hetki, jonka jälkeen voisi taas levittää siivet jotka kantavat paremmin. On mukava huomata, että olen ottamassa taas askelta eteenpäin pelissäni. Se muutos tuntuu hyvältä.

Nyt kun syvennyn saamaani palautteeseen ja kommentteihin, tulee minun muistaa se, että nämä eivät ole ainoita oikeita vaihtoehtoja. Jokaisella pelurilla on oma pelityylinsä ja ajatuksensa siitä, miten tietyt tilanteet tulisi pelata. Tämä video oli vain yksi sessio lukuisten joukossa, jossa pelit mukautuivat kanssapelaajien mukaaan. Kommentit ja ajatukset ovat kuitenkin todella arvokkaita. Olen niitä ottanut mukaan alla oleviin koosteisiin. Pyrin niitä nöyränä kuulemaan ja käymään ne ajatuksella läpi. Ne voivat auttaa minua ymmärtämään tätä upeaa peliä vielä enemmän ja löytämään heikkouksia omasta pelistäni.

Tässä siis ajatuksia, joita minun tulisi peleissäni ottaa huomioon:

1) Korotukseni ovat liian heikkoja
Lyöntini ovat liian heikkoja enkä saa tarpeeksi valueta jos käsi osuu. Minun tulisi kiinnittää huomiota valuebetsaamiseen ja pottien kasvattamiseen isommiksi hyvillä käsillä. Kun korotan tarpeeksi, saan arvokasta tietoa muiden käsistä sekä vetopelaajat pelaamaan väärin maksaessaan. Minun tulisi myös opetella re-re-reissu. Tyydyn usein vain maksamaan, kun minun korotuksen jälkeeni joku vielä korottaa lisää.

2) Tiukentaa käsivalikoimaani
Pelaan liikaa Ax(pienet) ja KJ tyylisiä käsiä. Tiukassa pöydässä pitäisi alkupositiossa olla varuillaan, kun korottaa esim. AT tyylisillä käsillä. Tykkään nähdä floppeja ja pyrin hyödyntämään positiota, mutta minun pitäisi hahmottaa itselleni panostuksieni tarkoitukset. Onko niiden tarkoitus toimia jatkopanostuksina, arvopanostuksina vai jonain muina? Kun lähden hiukan heikommilla käsillä katsomaan, niin post flop pelissä pitää olla hereillä. Niistä huonoista käsistä pitää osata luopua tarpeeksi ajoissa.

3) Miksi kikkailla huonoilla käsillä - 72o
Ei pitäisi panostaa "paljon" voittaakseen vähän, vaan panostaa PALJON voittaakseen paljon. Nämä pelit ovat kuitenkin todella turhia alhaisilla tasoilla, sillä vastapelurit eivät lue ja tulkitse pelejäsi tarpeeksi hyvin. Alhaisilla tasoilla vastustajat eivät myöskään välttämättä ymmärrä pelistä tarpeeksi, että malttaisivat luopua tietyistä käsistä. Tämänkaltaiset peliliikkeet vaativat minulta vielä lisää opettelua ja parempaa ymmärrystä pelistä.

Muita esiin nousseita asioita olivat Full Tiltin todella tiukat ja passiiviset pelit. Minun kannattaisi myös harkita reloadaamista tarpeeksi ajoissa. Videoihin olisi hyvä saada neliväripakka käyttöön ja peliäänien poisottamista voisi myös harkita.

Mitä aion tehdä jatkossa videoiden suhteen? Nauhoitan omia pelejäni jatkossakin koska olen huomannut, että ne opettavat todella paljon. En näe myöskään mitään estettä sille, että laittaisin niitä myös silloin tällöin kaikkien nähtäville.

Aika siirtyä lopputeksteihin. Special thanks to Ykii, Kaide, mika, Tenitsi, SmiL, hitteri, Faut, Possu81, Ted, hehkulamppu, erkkierkki ja TT78.

1 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

On hienoa huomata, että pyrit kehittämään peliäsi jatkuvasti, etkä tyydy sen hetkiseen pelitasoon. Toivottavasti saamistasi vinkeistä on todella apua peleihisi. Minä ja varmasti monet muut jäämme mielenkiinnolla odottelemaan miten pelisi sujuvat tästä eteenpäin.

12 helmikuuta, 2007 21:21  

Lähetä kommentti

<< Home