lauantaina, marraskuuta 25, 2006

Akvaariossa kuhisee

Tässä muutamana iltana olen kokeillut Partylla karsintoja isompiin turnauksiin. Olen aloittanut $3 sittarista, joista voittaja pääsee osallistumaan $26 yhden pöydän turnaukseen. Tästä voittaja saa osallistumisoikeuden $200k-turnaukseen Partylla, joita pelataan viikottain. Kolmea olen nyt koittanut ja heikolla menestyksellä. Olen osunut pöytiin joissa pelit ovat todella tiukkaa. Itselläni ei ole kärsivällisyys nyt jostain syystä riittänyt näihin, vaan pelit ovat loppuneet lyhyeen. Parhain sijoitus on ollut neljäs.

Rahapöydät ovat kiinnostaneet nyt selkeästi enemmän. Varsinkin kun muutama iltana olen osunut sellaiseen akvaarioon, että oksat pois. Eilinen oli jo jotain sanoin kuvaamatonta. Stackkini heilahteli ja vaappui puolelta toiselle, kun näiltä fisuilta sai rahaa ja toisaalta menetti rahaa näille - ohivedoilla. Pelin henki selkeni hyvin nopeasti. Kaikki maksavat mitä ihmeellisimmillä vedoilla. Lyödään siis todella lujaa niillä käsillä, jotka osuvat tai joilla päätän pelata. NL$10 pöytä oli kuin kalojen kasvatuslampi, jossa kuhina alkaa kun heität ruokaa pöytään.

Ensimmäinen käsi jolla heitän chippejä keskelle on AQ offari isossa blindissa. Neljä limppaajaa, joten korotan heti alkuun 6xbb. Kaksi maksua ja floppi QQ9. Kaikki chekkaavat ja turni tuo ässän. Nyt lyön vajaan puoli pottia. Toinen vihu foldaa ja jo ennestään tuttu vastustaja maksaa. Riveri on K. Hidastelen hetken ja lyön potillisen. Vihu maksaa vieläkin. Voitan $11,8 vastustajan muckatessa.

Hetken päästä tulee käteen KK ensimmäisessä keskipositiossa. Yksi limpperi ennen minua, joten avaan pelin $0,9. Minun jälkeeni tuleva pelaaja maksaa ja kaikki muut foldaa. Floppi 2TJ, joista kaksi herttaa. Panostan puoli pottia ja vastustaja reissuttaa minulle minimi raisen takaisin. Päätän vastata samalla tavalla takaisin ja tuplaan raisen. Vihu kuitenkin reissuttaa vielä kerran, joten heitän loput hilutkin keskelle. Vastustaja näyttää KJ herttaa, joten edellä olen KK:lla. Turni kymppi ja riveri ässä - hertta ässä. Vihu vei potin - $16,77.

Tässä mietin pitkään, että lataanko lisää. Päätin niin tehdä ja koota itseni. Vastustajalla oli vain parempi tuuri kuin minulla tuossa kädessä. Hiljalleen tein nousua ja puolet olinkin jo saanut takaisin, kun pienestä blindista lähdin rohkeasti pelaamaan K4 suittarilla. BB reissutti, kun 6 pelaajaa ennen häntä vain limppasi. Kolme maksoi ja jotenkin tuntui, että minäkin haluan nähdä flopin. 7J8 ja kaksi herttaa. Itselläni kädessä kaksi, joten ei hullumpi floppi. Checkkaan, vihu vieressäni checkkaa ja sitten tulee minimi raise $0,10. Näitä en ymmärrä, kun potti on jo $3,7. Kokeillaanko tässä, että onko jollain täppä automaatifoldissa jos korotus tulee? Korotan tähän varovaisesti $0,6 ja saan kaksi maksua. Turni tuo hertta viitosen ja minulle värin. Minä checkkaan ja viimeisenä vuorossa oleva vihu herää peliin korottaen $2,0. Maksan tämän samoin kun vihu minun jälkeeni. Riveri kymppi ja ruutua. Aloitan korottamalla puoli pottia, jonka jälkeen vihu perässäni maksaa mennen All In. Viimeisenä ollut pelaaja foldasi. Kortit auki, vihulle teksti mucked ja $23,95 potti siirtyy minulle.

15 käden jälkeen sain taas KK. Tämän pelasin todella aggressiivisesti flopissa, sillä viisi pelaaja maksoi 9xBB korotukseni ennen floppia. Floppi 649 ja reissutan jo yli potillisen, sillä vuoro tuli minulle chekattuna. Yksi maksu pienestä blindista. Vastassa setti ysit ja minulta lähti stackista - $7,94.

Hyvillä peleillä sain nostettua jälleen saldoani, mutta vastustajien munkittaessa osa siitä rapisi aina pois. Kun päätin pelini tämän illan osalta, niin olo oli kuin nuhjusella monnilla akvaarion seinämällä, joka omissa oloissaan suu ammollaan koittaa saada murua rinnan alle. En onnistunut valtaamaan ylempää paikkaa ravintoketjusta.

Suuri plussa muuten jälleen Poker Office -ohjelmalle. Nyt näyttäisi tulleen tuettujen saittien valintalistaan Full Tilt. Muutenkin he päivittävät ja kehittävät softaansa kiitettävästi eteenpäin. Täytyy käydä testaamassa tuon toimivuus Full Tiltillä, sillä mielenkiinnolla haluan nähdä tilastojani tuolta.




Keskiviikon saldot:
Unibet
NL$10 (full), 0h 39min, 32 jakoa, $ +3,04

Party
$200K Sub Qualifier, Sit&go $3 (10 henkeä), $ -3,0

Torstain saldot:
Unibet
NL$10 (full), 3h 00min, 119 jakoa, $ -4,79

Party
$200K Sub Qualifier, Sit&go $3 (10 henkeä), sijoitus 4. $ -3,0
$200K Sub Qualifier, Sit&go $3 (10 henkeä), sijoitus 7. $ -3,0

Saldot yhteensä ke-to:
Dollareita -10,75 $